Dezvoltare personala prin teatru

DEZVOLTARE PERSONALĂ PRIN TEATRU

„Fiecare copil este un artist. Problema e cum să rămână artist și după ce va crește” – Pablo Picasso

Scoala Particulara Cluj Dezvoltare personala prin teatru

Oare unde poți găsi astronauți, vânzători, polițiști, prințese, bucătari, pictori, mecanici, contabili și spiriduși, lucrând fericiți, cot la cot, toți împreună?
La atelierele de dezvoltare personală prin teatru, desigur!

Există foarte multe studii care demonstrează influența pozitivă a teatrului, a actoriei și a artelor performative, în special în viața copiiilor și a adolescenților, pentru că, dintre toate artele expresive, teatrul implică participantul din punct de vedere intelectual, emoțional, fizic, verbal și social.

Chiar dacă la finalul semestrului prezentăm un mic spectacol în fața familiei și prietenilor, aceste ateliere pun accentul pe proces, și nu pe rezultat. Scopul lor este să ajute copiii să se dezvolte sănătos, să se apropie cât mai mult de ei înșiși, să se simtă bine în pielea lor, să-și îmbrățișeze autenticitatea și să-și descopere unicitatea.

Ce facem la aceste ateliere?

Ne jucăm, iar în timp ce ne jucăm învățăm despre noi și despre ceilalți. Toate jocurile pentru pregătirea actorilor au un scop precis în dezvoltarea acestuia. Atelierele includ jocuri de memorie și de concentrare, exerciții de coordonare corporală, jocuri de improvizație, exerciții pentru încălzire fizică și vocală, jocuri de imaginație, jocuri de ascultare și de încredere, jocuri în perechi și de grup, exerciții de spontaneitate, scriere creativă, multă muzică și dans.

Cine conduce atelierul de dezvoltare personală prin artă?

Cine sunt eu cu adevarat Scoala Cluj

Numele meu este Paula Rotar și sunt actriță. După ce am absolvit Liceul de Coregrafie și Artă Dramatică, am studiat Arta Actorului la Facultatea de Teatru și Televiziune din Cluj-Napoca, după care, am plecat în capitală ca să-mi continui studiile de masterat la Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică. După absolvire am colaborat cu Teatrul Național din București, Teatrul de Comedie, Teatrul Metropolis, Teatrul Andrei Mureșanu, apoi m-am întors acasă și m-am oprit la Teatrul Național și la Reactor de Creație și Experiment, un teatru independent, unde se întâmplă lucruri minunate și unde lucrez de peste trei ani.

Sunt o fire artistică, creativă și curioasă, nu-mi place rutina, sunt pasionată de psihologie și neuroștiință, iar toate astea, împreună, mă fac să caut mereu posibilități de creație, expresie și dezvoltare în alte direcții. Prin urmare, m-am apucat și de cântat, de dansat, sunt fotomodel, îmi place să scriu, mai editez fotografii, pictez, sunt graphic-designer, make-up artist, profă de canto și conduc ateliere de dezvoltare personală prin teatru pentru copii, adolescenți și adulți.

Scopul meu prin aceste ateliere este să ajut oamenii, de toate vârstele, să ajungă la esența lor, să-și descopere adevărata natură și să devină Maeștrii Creatori ai propriei vieți. Însă cel mai important și prioritar pentru mine este să ajung la micii artiști, la generațiile noi de tineri însetați de cunoaștere, de înțelesuri profunde a realității înconjurătoare. Iar când spun mici artiști mă refer la absolut toți copiii, pentru că impulsul de a crea, prin variate căi, există în noi toți, în profunzimea naturii ființei umane. Sunt convinsă că armata asta de visători are un potențial creativ imens, dar care riscă să fie inhibat și băgat în întuneric de societatea și lumea în care trăim.

Care sunt BENEFICIILE acestor ateliere?

ÎNCREDEREA ÎN SINE

Învață să-și depășească fricile, să aibă încredere în ideile lor, să facă față oricărei situații și să soluționeze spontan probleme care apar neașteptat. Învață să se bazeze pe ei înșiși și pe propriile lor puteri.

IMAGINAȚIA

Învață să facă alegeri creative, îi ajută să găsească mereu idei noi, originale, să gândească neconvențional și să vadă lumea cu alți ochi. Einstein a spus că „Imaginația este mai importantă decât cunoștințele.” Cunoștințele sunt necesare, însă imaginația le susține.

EMPATIA

Interpretarea diferitelor roluri și personaje le permite să se raporteze mai bine la diverse situații, contexte, medii și culturi. Își cultivă inteligența emoțională și socială și îi încurajează să își dezvolte compasiunea și toleranța pentru ceilalți.

COOPERAREA

Învață să lucreze în echipă, să asculte activ și să țină cont de ideile celorlalți, iar asta îi va ajuta să aibă o gândire flexibilă și să se adapteze rapid în orice grup.

COMUNICAREA

Își dezvoltă dicția și învață să vorbească clar, tare, corect și articulat. Învață care sunt inflexiunile și tonurile vocii lor, iar asta îi ajută să devină buni naratori și le îmbunătățește abilitățile lingvistice și de comunicare.

CONCENTRAREA ȘI MEMORIA

Își dezvoltă capacitatea de a-și focaliza atenția pe minte, corp și voce în același timp, dar și separat. Le dezvoltă și le îmbunătățește memoria, iar memoria are nevoie de exercițiu, la fel ca un mușchi.

CONDIȚIA FIZICĂ

Învață să-și cunoască corpul, să-l asculte și să-l mânuiască exact ca pe un instrument. Își dezvoltă expresivitatea corporală, coordonarea, echilibrul și flexibilitatea.

DISTRACȚIA

Se eliberează de stres și anxietate, pentru că implică jocuri, râsete, umor, multă muzică și dans. Asta îi ajută să nu ia viața prea în serios și să o privească ca pe un joc. Un joc în care fie câștigi, fie înveți.

IUBIREA PENTRU ARTĂ

Învață să aprecieze, să valorifice arta și să înțeleagă importanța ei în societatea în care trăim.

The „EARTH” without „ART„, is just „EH

INFORMAȚII ȘI DETALII

Se lucrează pe grupe de vârstă:
• clasele I-IV (6-10 ani)
• clasele V-VIII (10-15 ani)
• clasele IX-XII (15-19 ani)

Numărul maxim de participanți într-o grupă – 10 .

Numărul minim de participanți într-o grupă – 6 .

Prețul atelierelor este de 150 ron/4 ateliere – 1 atelier pe săptămână.
• ( 30% merge către fondul școlii/instituției, pentru închirierea sălii)

Atelierele încep din a doua săptămână a semestrului al II-lea (20.01.-26.01.), iar durata unui atelier variază între 50 de minute și 70 de minute, în funcție de grupa de vârstă.

La sfârșitul semestrului, participanții prezintă un mic spectacol în fața părinților și prietenilor, care va avea reprezentația la Reactor de Creație și Experiment, astfel încât să simtă cu adevărat cum e să fii pe scenă și în lumina reflectoarelor.

Ziua și ora la care va avea loc atelierul se va stabili împreună cu asociația părinților și/sau directorul școlii, după ce se formează grupele.

Data limită pentru înscrieri: 06.01.2020

Pentru înscrieri, completați formularul: https://forms.gle/q89Yrjtqj7wtAeHw5


RECOMANDĂRI:• Elena Ivanca – 0744646655 – actriță a Teatrului Național și profesoară de Arta Actorului la Academia de Muzică “Gheorghe Dima” și la Liceul de Coregrafie și Artă Dramatică “Octavian Stroia” din Cluj-Napoca
• Mircea Nedelcu – 0722344444 – bioenergoterapeut, psihoterapeut și fondatorul centrului de medicină holistică NM Integrative Therapy din Cluj-Napoca
• Doru Taloș – 0753904752 – actor și manager la compania independentă de teatru Reactor de Creație și Experiment din Cluj-Napoca


Pentru orice informații sau detalii, sunați la numărul de telefon: 0751038110
E-mail: dezvoltarepersonalaprinteatru@gmail.com
Facebook: facebook.com/dezvoltarepersonalaprinteatru